Sunday 31 July 2016

KHASIAT BAWANG PUTIH







Lazimnya, bawang putih kita gunakan sebagai bahan tumisan di dalam masakkan. Ia akan menambah rasa dan bau yang enak di dalam masakan kita. Tetapi sebenarnya, bawang putih ini mengandungi banyak khasiat yang baik untuk kesihatan badan kita.


Oleh itu, wujudnya kesedaran dikalangan pengguna masa kita mengambil bawang putih mentah mahupun bawang putih berbentuk supliment bagi mendapatkan manfaatnya kepada tubuh badan.

Bawang putih dipercayai mampu mengurangkan tahap kolestrol di dalam darah dan tekanan darah tinggi.




Selain itu, kandungan Allicin yang terdiri daripada unsur sulfur yang terdapat di dalam bawang putih mampu melawan bakteria, kulat dan virus bagi memastikan badan pengamalnya terhindar daripada jangkitan penyakit.




Bawang putih juga mampu mengurangkan risiko daripada penyakit kanser kerana ia tinggi kandungan antioksidannya. Selain itu, melalui kajian yang dibuat mendapati bahawa bawang putih mampu mengawal selera makan seseorang dan sekaligus membantu penurunan berat badan.




Beberapa vitamin dan khasiat yag boleh didapati melalui kandungan bawang putih ialah:






1. VITAMIN C


2. KALSIUM


3. ZAT BESI


4. KARBOHIDRAT


5. SERAT


Di dalam JAMU SUSUK CINTA (JSC) juga terdapat kandungan BAWANG PUTIH yang mampu memberikan khasiat yang maksimum kepada penggunanya.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...